Mysig dag i stallet!! :)

En bild från när jag hade henne på Dille, Foto Elisabeth H
 
En bild på tjejen när jag hade henne på Dille under förra terminen foto: Erika B
Foto från när jag hade Japra på Dille förra terminen. Foto Erika B 
 
Hej på er!
 
Kom tillbaka för en liten studn sedan efter en efterlängtad dag i stallet. Har inte ridit på ca 2 månader och har saknat det nå grymt, en så enkel sak som att också vara i stallet. Så idag tog jag iniativet och åkte iväg. Var sjukt kul att vara tillbaka igen. Jobbade Japrisen en del från marken innan jag satte upp och denna gång blev det mest bara skritt. Hon har nämnligen ganska långa hovar, har endast blivit riden några eller någon gång sedan i Juli så gäller att börja lite försiktigt och jobba mycket med grunderna.
 
Hon tränger i ena varvet och flytter gärna ut i det andra så gäller att börja aktivera bakdelen och få henne att trampa in under sig och arbeta lätt och rätt med hela kroppen. Började från marken och gick bredvid och longerade henne lite vilket gick bra skötte sig exemplariskt. efter det red jag henne och flyttade ut henne osv för att få henne att släppa efter i handen och för den delen heller inte bli hängandes i handen som hon gärna blir. Riktigt kul var det!
 
Efter jag varit där valde jag att börja gå hemmåt då det var ca en timme kvar tills bussen skulle gå. Slutade med att jag istället gick hela vägen hem. Blev en promenad på ca 7 km och tog ca 70 minuter. Hade inte bråttom utan bara mest gick och fundera och njöt av vädret och utsikten :)
 
//Zai 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback