MAKEUP - Make it up -> whoops :)

 
Hej!
 
inför kommande fotosession men även vardagen har jag hittat lite inspiration till att hitta på något nytt när det kommer till smink. Kollat upp lite olika test för att få lite inspiration så nu jäklar ska jag prova lite. 
 
Så idag köpte jag in en vit kajal penna och provade även den och ja I LIKE IT!! Ganska häftiga effekter har dock inte testat den fullt ut ännu men ska bli kul att göra det. 
 
Har också fixat med lite nya ögonskuggpr för att kunna variera lite mer. När det kommer till smink och dyl kan jag inte säga att jag egentligen är så speciellt insat men ja smink är alltid kul att mixtra med och experimentera med och se vilken typ av effekter man kan få fram med olika metoder :)
 
Ett sträck på ögonlocket är standard för mig och har varit i flertalet år, kommer faktiskt inte helt ihåg när det var jag inte hade det. Och nu när jag tar bort det ibland eller dyl så ser jag halft lite levande död ut enligt mig själv eller ja vääääldigt ovant att se mig utan det lilla sträcket. 
 
Har fått många kommentarer kring det under åren, att det är onödigt eller fjantigt att konstant använda smink men för mig är det inte riktigt samma sak. Klart att det är smink och att ja jag använder det dagligen men att "sminka" sig är mer för mig hela alltihopa och så länge det bara är sträcket på ögnlocket är det mer bara en detalj. Kanske dock borde prova lägga in ett permanent sträck kanske inte lika väl markerat som nu men ett möjligen något mer diskret men ändå märkbart sträck för att slippa göra om det hela tiden när det suddas ut gång på gång. Något jag funderat på i alla fall. Är dock inte det billigaste men men kanske sparar på det i längden :) om inte ekonomiskt så tidsmässigt inte för att det tar så mycket längre än högst ett par minuter men ändå. :)
 
Ha re great!!!
 
//Zai 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback